Praca nad swoim sercem – co to takiego?

https://uniface.pl/wp-content/uploads/2021/03/mindfulness-and-open-heart-meditation-spiritual-aw-eb4dyzg.jpgPraca nad swoim sercem – co to takiego?

Jeszcze nie tak dawno temu naukowcy uważali, że serce jest jedynie organem służącym do pompowania krwi, jednak istnieją dowody na to, iż ma ono o wiele większe znaczenie dla naszego funkcjonowania. Liczne badania potwierdzają, że serce jest niezwykle unerwione, że potrafi przesyłać informacje do mózgu i reszty ciała, a stan, w jakim się ono znajduje, przejawia się w naszym codziennym życiu pod postacią naszych reakcji. Nietrudno bowiem w obecnych czasach żyć w stresie, który otacza nas zewsząd, nawet podczas ekscytującej rozgrywki w automaty online. Przekonajmy się zatem, czy są skuteczne metody na to, aby stres ten zredukować na dłużej lub zmniejszyć jego oddziaływanie na nas.

Koherencja serca według naukowców
Świat nauki posługuje się wartościami, zjawiskami, które można zbadać i zmierzyć. Badacze zjawiska koherencji, czyli spójności między sercem a mózgiem, które dąży do optymalnej i zrównoważonej pracy organizmu, dowiedli, jak wiele korzyści płynie z regularnej praktyki owej koherencji. Według badań przeprowadzonych w ciągu kilkudziesięciu lat przez Instytut HeartMath można stwierdzić znaczną poprawę stanu zdrowia, zwiększenie odporności, spadek poziomu hormonów stresu czy spadek ciśnienia krwi. To czynniki, które można zmierzyć za pomocą odpowiednich pomiarów, które to wykazują elektryczną zmianę rytmu serca na skutek świadomej modyfikacji naszych emocji i postaw na bardziej pozytywne. Owa zmiana rytmu, co można zaobserwować na prostych wykresach, powoduje metamorfozę w biochemii organizmu, systemie nerwowym i hormonalnym, co z kolei wpływa na sposoby radzenia sobie w sytuacjach stresowych, redukując obecne i minione skutki oddziaływania na ciało ludzkie. Przedkłada się to także na lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie, poprawę relacji i komunikacji, zdolności i jasności w podejmowaniu decyzji oraz zwiększenia witalności. Tak naprawdę chodzi o wytwarzane przez nasze serce pole energetyczne i to, jak oddziałuje na nas i nasze otoczenie, kiedy jesteśmy pod wpływem pozytywnych emocji.

Oczami praktyków koherencji serca
Praktykę tę można stosować samemu w zaciszu domowym. Są również specjalne warsztaty, grupy, gdzie można nauczyć się wprowadzać swoje ciało w ten stan oraz wspólnie doświadczać pozytywnych doznań pod okiem prowadzącego. Dążenie do równowagi, harmonii oraz spokoju w sercu jest głównym motywatorem do tego, aby zacząć praktykę koherencji i stosować ją codziennie. Pomocne są na początek medytacje prowadzone lub słuchanie muzyki, do której zaczynamy oddychać, skupiając się na sercu, klatce piersiowej, w taki sposób, by starać się zrównać oddech z biciem serca. Najlepiej jest usiąść wygodnie i zamknąć oczy, aby nawiązać połączenie z mądrością swojego serca, które zna odpowiedzi na wszystkie pytania nas dotyczące. Przez wielu jest ono nazywane “pierwotnym źródłem inteligencji”, skąd można czerpać, gdy umysł milczy. Skoro wszystko jest energią, w tym nasze myśli, to w trakcie procesu pozwalamy im swobodnie przepływać przez nasz umysł, pozostając w skupieniu na własnym oddechu i doznaniach z ciała. Po jakim czasie takiego treningu można będzie zaobserwować wzrost swoich wibracji, nastawienie na bardziej pozytywne odczucia, jak miłość, wdzięczność, radość, empatia, życzliwość, co przyniesie nam więcej podobnych doświadczeń i przeżyć na zasadzie magnesu – czym emanujesz, to przyciągasz.

Domowy Biofeedback dzięki HeartMath

Opracowano specjalistyczny sprzęt, który będzie nas wspomagał, prowadził przez trening koherencji. Urządzenie na podczerwień HRV (Heart Rate Variability) bada nasze tętno, wskazując, czy jesteśmy w stanie koherencji czy też nie i ułatwiając nam zmianę poprzez podpowiedzi, jak powinniśmy oddychać. Urządzenie można nabyć poprzez stronę instytutu, która oferuje wsparcie w redukcji stresu i nabywaniu nowych, zdrowszych nawyków. Można również skorzystać ze sprzętu w gabinetach terapeutycznych pod okiem specjalisty.

Brak komentarzy.

Dyskusja