Newsy Tech i Moto Wideo

Kochasz? Zwolnij! (WIDEO)

„Nigdy nie będziesz tym samym bez ludzi których kochasz. Zwolnij!” – pod tym hasłem Grupa o2, wydawca między innymi serwisu Autokrata.pl uruchomiła kampanię społeczną. Poruszony zostaje w niej problem dramatu jaki przeżywają osoby będące sprawcami wypadków samochodowych.

Komunikacja kampanii opiera się tylko na jednym 30 sekundowym spocie wideo. Przesłanie w nim zawarte odwołuje się przede wszystkim do nieodwracalności naszych zachowań w wyniku których ucierpieli inni ludzie. Emocje niewyobrażalnego żalu, obciążenia z powodu utraty bliskich osób, miłości często są pomijane w kampaniach dotyczących bezpieczeństwa na drodze. Strona internetowa akcji http://www.kochasz.o2.pl umożliwia przesłanie znajomym spersonalizowanej wiadomości zachęcającej do refleksji po obejrzeniu spotu.

Nie chcemy biernie przyglądać się jak każdego roku statystyki biją kolejne rekordy. Jako spółka medialna mamy wpływ na zachowania społeczne. Kampania „Kochasz. Zwolnij!” jest krokiem Grupy o2 w tą stronę. Zdajemy sobie sprawę że jest to krok mały, ale jeśli wpłynie on na zmianę myślenia i zachowań choćby jednego kierowcy to już uznamy że warto było podjąć ten wysiłek.

W wyniku wypadków drogowych w 2009 poniosło śmierć 4572 osób. Od stycznia do sierpnia 2010 zginęło już 2329 osób. Za tym stoją dramaty rodzin i bliskich ofiar ale również osób, które przeżyły – często samych sprawców wypadku. Osoby te skazane są często na ostracyzm społeczny, pozostawione same ze swoim cierpieniem. Komunikacja stworzona przez Grupę o2 odwołując się do wrażliwości odbiorcy ma skłaniać do refleksji nad odpowiedzialnością której wystarczy że zabraknie choćby na jeden moment a konsekwencje wpływają na całe późniejsze życie.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz